השיטה

על שיטת צופיה

למרות שאנחנו חיים בעידן של שפע מכל הבחינות, אנחנו פחות בריאים מהצפוי. גרוע מזה – ומדאיגה הרבה יותר – היא העובדה שהסטטיסטיקה מראה שהבריאות הכללית מתדרדרת: ילדינו מתחילים לפתח מחלות של זקנים ורוב האנשים נאבקים עם בעיות בריאות כרוניות שמורידות את איכות החיים, כגון: אקזמה, גרד עורי, בעיות עיכול, עייפות/תשישות, כאב כרוני, סוכרת ועוד.

בעוד שהרפואה הקונבנציונלית טובה מאוד בטיפולים אקוטיים ובהצלת חיים, היא הרבה פחות טובה בטיפול במחלות כרוניות שלא מסכנות חיים. מתברר יותר ויותר שתרופות שמעלימות סימפטומים בלי לטפל בשורש הבעיה לא מרפאות, אלא מגבירות את הבעיות לטווח ארוך.

שיטת צופיה משלבת בתוכה כלים עוצמתיים רבים אשר מטרתם היא לאבחן בצורה מדויקת מה גרם לגוף לאבד תפקוד ואיפה, ולהחזיר תפקוד מלא לכל תאי הגוף

למה אנחנו לא כל כך בריאים?

ההסבר במשפט אחד: ברגע שהגוף נחשף ליותר "בעיות" ממה שהוא מסוגל להתמודד איתן, הוא מתחיל לחלות.

לפי הרפואה הפונקציונלית, בריאות היא תוצאה לכך שכל מערכות הגוף עובדות בצורה מלאה: הכבד מנטרל ומנקה רעלים מהגוף, המעיים מעכלים מזון וסופגים חומרים מזינים, הלב מפמפם דם עשיר בחמצן וחומרים מזינים לכל אזורי הגוף, הכליות מסננות את הדם ומפרישות פסולת וכן הלאה. בשורה התחתונה, כל תא ותא בגוף צריך להיות מסוגל לעשות את העבודה שלו שמטרתה היא לשמור על בריאות הגוף.

כאשר יכולת התפקוד של התאים בתוך מערכת מסוימת יורדת, גם המערכת נפגעת וכתוצאה נוצרות מחלות. כך, למשל, יתר לחץ דם הוא תוצאה של כלי דם לא גמישים מספיק וסוכרת היא תוצאה של חוסר יכולת של תאי הגוף להכניס אליהם את הסוכר שמסתובב בדם.

שיטת צופיה משלבת בתוכה כלים עוצמתיים רבים אשר מטרתם היא לאבחן בצורה מדויקת מה גרם לגוף לאבד תפקוד ואיפה, ולהחזיר תפקוד מלא לכל תאי הגוף.

5 העקרונות המהווים את הבסיס לגישה הטיפולית של שיטת צופיה עונים בצורה מעמיקה יותר על למה ואיך תפקודי הגוף יורדים, איך מחזירים את הגלגל אחורה ואיך הגנטיקה של כל אחד נכנסת לתמונה.

כל אחד אינדיבידואל ייחודי