אנשים מבוגרים שממתינים בתור לקופת חולים כסמל למחלות רקע שמגבירות את הסיכוי למות ממחלת הקורונה

זהירות - מחלות רקע

בעוד שעל הקורונה עצמה אנחנו עדיין לא יודעים יותר מדי, דבר אחד מאוד ברור: מי שסובלים מ"מחלות רקע" נמצאים בסיכון גבוה יותר.

מהן מחלות רקע אלה ואיך הן מתפתחות?

לפי מחקר שנערך בווהאן שבסין, מקרי תחלואה קשה התרחשו בעיקר אצל אנשים שסבלו במקביל ממחלות כגון: יתר לחץ דם (30%), סוכרת (19%) ומחלות לב וכלי דם (8%). כלומר, לא מדובר במחלות קשות במיוחד או נדירות במיוחד.

מה אפשר ללמוד מזה?

לא מדובר כאן בווירוס שהורג אנשים בריאים וצעירים (כמו לדוגמה השפעת הספרדית), אלא אנשים שהגוף שלהם כבר לא באיזון מסיבה כזו או אחרת. למרות שהרפואה הקונבנציונלית לא רואה קשר ישיר בין מערכת החיסון (שאחראית על "חיסול הווירוס") לבין מערכת הלב וכלי הדם (שאחראית על יתר לחץ דם, בעיות לב ועוד), הרפואה הפונקציונלית מבינה שאי-אפשר לפרק את הגוף לחלקים. הכל מתפקד ביחד (או לא מתפקד ביחד).

לכן, השאלה החשובה בעידן הקורונה היא לא בהכרח "איך ננצח את הקורונה?" (ע"י תרופה או חיסון), אלא "איך נוכל לחזק את הגוף כדי שיתמודד עם וירוס הקורונה (או וירוס אחר) טוב יותר?".

בסופו של דבר, הדברים הם פשוטים: הגוף יכול להתמודד רק עם כמות מוגבלת של בעיות במקביל. ברגע שאנחנו נחשפים ליותר מדי גורמים שליליים (כמו סטרס נפשי, אוכל לא בריא, חוסר בחומרים מזינים, חוסר שינה, חוסר פעילות גופנית או פעילות לא נכונה וכד') במקביל, הגוף לא מצליח לפצות על הכל ונוצר איפשהו בגוף "כשל" שעם הזמן הופך ל"מחלה".

נכון, לא קל לחיות כרגע "חיים בריאים". עם זאת, כדאי מאוד להשתדל. בסופו של דבר, ככל שנהיה בריאים יותר, כך נהיה מסוגלים יותר להתגבר על מחלת הקורונה (או כל וירוס/חיידק אחר).

אל תדאגו, אם לא תצליחו לשנות את מה שתרצו לשנות ישר עכשיו. רק העובדה שאתם חושבים על השינוי יעלה את הסיכויים שתצליחו ליישם אותו בהמשך 🙂

להלן קישור לכתבה המלאה בפורטל HealthMe:

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

רוצה לקבל עדכונים על כתבות, מתכונים ועוד?

להצטרפות לרשימת דיוור בוואטסאפ (פעם עד פעמיים בשבוע) לחץ/י כאן:

להצטרפות לניוזלטר (כפעם בחודש) השאיר/י פרטים:

*עם שליחת הטופס אני מסכים/ה לקבלת מיילים משיטת צופיה ו-HealthMe. אוכל לבטל זאת בכל עת.

דילוג לתוכן